VILLKOR

 

 

Vi är måna om att vi har nöjda kunder och därför är det viktigt att ni läser igenom dessa villkor. 

KÖPVILLKOR 

Leveransvillkor/Beställningar 

Beställningar görs endast via vår webbshop. De varor som finns i lager levereras snarast möjligt, dock inom 5dg. Leveransdatum kommer på ditt ordererkännande via mejl.  

Om du har ångrat ditt köp och önskar att makulera ordern så ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst via mejl för att meddela detta. I de fall en order har blivit skickad tillkommer en avgift för ej uthämtad försändelse. 

Betalningsvillkor 

Klarnas betalningsalternativ: 
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna: 

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för att betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här. 

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy. 

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy. 

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig. 
 
Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy. 

Konsumentskydd 

De allmänna köpevillkoren är tillämpliga på samtliga köpeavtal som du som konsument sluter med AB Silkflower Import (556322–8906) som äger varumärket ROOTS®, nedan kallat ”Rootsbysf”. För att tillvarata dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i konsumentköplagen (SFS 1990:932), distans- och hemförsäljningslagen  

(SFS 2005:59) samt personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.rootsbysf.se samt underliggande domäner. 

Personuppgiftspolicy – Dvs GDPR 

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår databas för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig part är AB Silkflower Import (556322–8906) som äger varumärket ROOTS@ nedan kallat RootsbySf. 

RootsbySfs kundregisterbank innehåller personliga uppgifter, såsom fullständigt namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med RootsbySf behandling av insamlade personuppgifter är att använda dem för: 

  • Kunna fullfölja köp och leverans av lagd order hos Rootsbysf. 
  • Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, mail, sms och/eller andra kanaler baserat på dina tidigare köp eller användarbeteende hos Rootsbysf. 

 Reklamationer 

Om du fått transportskada på ditt gods ska det reklameras direkt till transportören och mejlas till oss. Är en vara felaktig av annan orsak ska reklamation göras till oss skriftligen via mejl dock senast 5 dg efter mottagen leverans. Vid reklamation krävas att ni skickar oss ett fotografi till vår reklamationsavdelning, mejlas till sf.ann@telia.com 

Frakt 

Vid köp över 600Kr så levereras din vara fraktfritt. Beställning som understiger 600Kr debiteras en frakt a 79Kr 

RootsbySf tillämpar fri retur på samtliga beställningar i tre dagar från det att godset mottogs. Utöver den fria returen har du enligt distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) rätt att returnera din vara i 14 dagar mot en fast tilläggskostnad som är 79 kr för mindre försändelser och 149Kr för större (Ordervärde över 1000Kr). 

För att uppfylla kraven på fri retur så skall produkten returneras i obruten originalförpackning. Om förpackningen är bruten tillkommer en kostnad för emballering och hantering på 79 kr.  

Observera att du som kund ansvarar för: 

  • Returen registreras och anmäls enligt våra köpevillkor. 
  • Du som kund ansvarar för returtransporten och eventuella skador som kan uppkomma. 

Returnera varor 

För att anmäla en retur till Rootsbysf skall du göra enligt följande: 

  •  Se till att du har allt emballage tillgängligt. 
  •  Emballera och fotografera förpackningen och skicka bilden tillsammans med ordernummer och returorsak till sf.ann@telia.com 
  •  Invänta ett godkännande från vår returavdelning och upphämtningsinstruktioner från transportör. 

I de fall kriterierna ovan inte uppfylls har RootsbySf möjlighet att neka en retur, såvida eventuella felaktigheter ej åtgärdas. Fraktkostnader och tilläggstjänster anses vara en förbrukad engångstjänst och återbetalas inte och kan ej nyttjas på nytt. 

Ej uthämtad leverans 

I de fall en vara går i retur till RootsbySF kommer vi att debitera en avgift på 149 kr. 

Ovanstående gäller ej uthämtade paket, uteblivande från bokad leverans eller uteblivet bokningssvar från transportör. 

 

Cookies 

För att förbättra din shoppingupplevelse använder vi oss av så kallade cookies. Dessa lagras lokalt i din webbläsare för att anpassa innehållet på webbplatsen.